Koronavirus COVID-19 pitanja i odgovori

Je li sigurno putovati u Hrvatsku?

Hrvatska je sigurna destinacija otvorena za turiste. Epidemiološka situacija u zemlji je pod kontrolom s manjim brojem aktivnih slučajeva od ostalih turističkih odredišta na Mediteranu.

 

Hrvatska udruga turizma (HUT) kreirala je interaktivnu kartu s označenim aktivnim Covid-19 slučajevima koja se može pronaći ovdje.

 

Više informacija nalazi se u nastavku.

 

Hrvatski državljani

Hrvatski državljani smiju se vratiti u Republiku Hrvatsku bez dodatnih zahtjeva ili posebnih mjera.

 

 

EnterCroatia

EnterCroatia online obrazac omogućuje posjetiteljima da unesu sve potrebne podatke prije putovanja u Hrvatsku kako bi im se olakšao proces prelaska granice. Svim putnicima se savjetuje da ispune obrazac prije dolaska.

Online obrascu EnterCroatia može se pristupiti putem sljedećeg linka: https://entercroatia.mup.hr/

 

Online obrazac uključuje iste podatke koji se uobičajeno traže u postupku prelaska granice zajedno s jednostavnim predočenjem putovnice ili osobne isprave policijskom službeniku na granici, broj ili kod s osobne iskaznice ili putovnice automatski se povezuje sa svim unaprijed unesenim podacima tako da se cjelokupni postupak unosa podataka na granici za svaku pojedinu osobu u bilo kojem vozilu svodi na minimum, a protok prometa se povećava.

 

Svi posjetitelji koji će ispunjavati online obrazac zaprimiti će e-mail upute koje će uključivati epidemiološke smjernice i informacije o mjerama koje su trenutno na snazi za posjetitelje koji dolaze u Hrvatsku.

 

Trenutno je stranica dostupna u jedanaest jezičnih varijanti uključujući engleski,  hrvatski, njemački, francuski, talijanski, nizozemski, slovenski, mađarski, poljski, slovački i češki.

 

Napominjemo kako za organizirana putovanja autobusom, obrazac može unaprijed ispuniti agencija koja organizira putovanje, dok osobe koje putuju na redovnim autobusnim linijama moraju ispuniti obrazac ponaosob.

 

Obrazac je dostupan i u formatu čitljivom na mobilnim uređajima i kojem se može pristupiti putem istog linka i ispuniti na mobilnom uređaju. U slučaju dodatnih pitanja ili pitanja oko obrasca molimo vas da kontaktirate: entercroatia@mint.hr

 

 

Ulazak u Republiku Hrvatsku za strane državljane.

Od 1. srpnja svi državljani EU / EEA i osobe s prebivalištem u zemlji EU / EGP mogu ući u Hrvatsku slobodno, bez ograničenja.  

Svim putnicima savjetuje se da ispune obrazac na web stranici ENTERCROATIA.

Od 10. srpnja državljani trećih zemalja imaju nova ograničenja: mogu ući u zemlju samo zbog poslovnih ili turističkih razloga pod određenim uvjetima opisanim u daljnjem tekstu.

 

Pri ulasku u Republiku Hrvatsku državljani država članica Europske unije, schengenskog prostora i pridruženih Schengen zemalja kao i članovi njihovih obitelji i državljani trećih zemalja koji su dugotrajni rezidenti u skladu s Direktivom Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. godine uzimajući u obzir status državljana trećih zemalja u pogledu dugotrajnog boravka i osoba koje imaju pravo boravka u skladu s drugim direktivama EU-a ili nacionalnim pravom ili koje imaju nacionalne dugoročne vize nisu obvezne pružiti poseban razlog njihova ulaska (posao, gospodarstvo, turistički itd.) mogu ući u zemlju pod istim uvjetima kao i prije izbijanja epidemije COVID-19, ali još uvijek pod epidemiološkim nadzorom i u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

 

Navedeno se odnosi i na građane Kneževine Andore, Republike San Marino, Kneževine Monako i Svete Stolice.

 

DRŽAVLJANI TREĆIH DRŽAVA

1. Ako stranci nemaju državljanstvo države članice EU, EGP ili prethodno navedenih zemalja, niti reguliran boravak u tim državama niti su članovi njihovih obitelji, a putuju iz države koja nije članica, zbog neodgodivih osobnih razloga, prilikom dolaska na granični prijelaz moraju dokazati svoj razlog za ulazak u Republiku Hrvatsku, koji može biti:

  • neodgodivi osobni razlog - potrebno je predočiti valjanu dokumentaciju, primjerice u slučaju:

- odlaska na sprovod  (npr. smrtni list, osmrtnicu)
- odlaska na liječenje ili pratnja osobe koja odlazi na liječenje (npr. liječnički poziv, potvrda o zakazanom liječničkom/stomatološkom pregledu, preporuku liječnika)

  • ako ste vlasnik ili zakupac (vrijedi i za nositelje leasinga) nekretnine, pokretnine ili morskog plovila (brod, jahta itd.) - u Republici Hrvatskoj, graničnoj kontroli pri prelasku graničnog prijelaza u Republiku Hrvatsku potrebno je predočiti dokumentaciju kojom se dokazuje posjedovanje nekretnine/pokretnine u Republici Hrvatskoj (npr. vlasnički list/ugovor); članovima obitelji vlasnika će biti omogućen ulazak uz predočenje valjanog dokumenta iz kojeg je vidljivo srodstvo s vlasnikom.

 

Za ove osobe je određena je mjera karantene/samoizolacije uz zdravstveni nadzor u trajanju od 14 dana, uz mogućnost skraćenja trajanja mjere na 7 dana, ako osoba o svom trošku napravi bris nosa i ždrijela sedam dana po ulasku u Hrvatsku i dobije negativan rezultat PCR testa na SARS-CoV-2.
 
2. Ako stranci koji nemaju državljanstvo države članice EU, EGP ili prethodno navedenih zemalja, niti reguliran boravak u tim državama, žele ući u Republiku Hrvatsku zbog:

  • poslovnih razloga ili gospodarskog interesa Republike Hrvatske -  potrebno je predočiti dokumentaciju koja dokazuje poslovni razlog posjeta Republici Hrvatskoj ili gospodarski interes Republike Hrvatske, kao što je poziv na sastanak gospodarskog subjekta iz Republike Hrvatske, dokaz o članstvu u upravi, o vlasništvu ili suvlasničkom udjelu u tvrtki registriranoj u Republici Hrvatskoj, dokumentacija o dogovorenoj poslovnoj obvezi s fizičkom ili pravnom osobom i dr. 
  • turističkih razloga -  potrebno je predočiti potvrdu plaćenog smještaja/rezervacije u nekom od smještajnih objekata u Republici Hrvatskoj (rezervacija, ugovor o zakupu ili paušalnom plaćanju kampa, ugovor o stalnom vezu u luci nautičkog turizma, dr.) i 
  • obrazovanja - potrebno je predočiti dokaz o školovanju/studiranju (npr. indeks, potvrda obrazovne ustanove i dr.).

 
Ove osobe ne podliježu mjeri karantene/samoizolacije, ako na graničnom prijelazu predoče negativni nalaz PCR pretrage brisa nosa i ždrijela na SARS-Cov-2, koji nije stariji od 48 sati (računajući od vremena uzimanja brisa do dolaska na granični prijelaz).

Ukoliko državljani trećih zemalja prilikom ulaska u Hrvatsku imaju test kojem je protekao rok od 48 sati, istima će se dozvoliti ulazak u Hrvatsku, uz određivanje mjere samoizolacije i ponovnog testiranja u Hrvatskoj o vlastitom trošku. Navedeno se može primijeniti na putnike i članove posade na jahtama.


Osobe koje ne predoče negativni nalaz PCR pretrage podliježu mjeri obavezne  14-dnevne karantene/samoizolacije.

 

Osobe koje ulaze u Republiku Hrvatsku bez obveze  karantene/samoizolacije dužne su se tijekom prvih 14 dana boravka pridržavati uputa i preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo

Radi skraćenja procedure na graničnom prijelazu, savjetujemo prethodno ispunjavanje najave na https://entercroatia.mup.hr/

 

I dalje je potrebno poštovati sigurnosne i higijenske mjere, kao i poštivanje mjera socijalne distance: Najnovije Informacije o Covid-19 i prateće mjere mogu se pronaći na sljedećem linku: https://www.koronavirus.hr 
 

Putnici u tranzitu mogu putovati kroz Republiku Hrvatsku pod uvjetom da je ulazak ili tranzit u susjednoj zemlji omogućen. Prilikom tranzita potrebno je bez nepotrebnog zadržavanja koristiti najkraće prometne pravce, uključujući i autocestu tamo gdje je to moguće. Izlazak iz Republike Hrvatske mora biti u što kraćem roku, a najdulje 12 sati od trenutka ulaska, što će granična policija provjeravati.

 


Je li za ulazak u zemlju potreban dokaz o negativnom Covid testu?

Ne, Hrvatska ne zahtijeva Covid testiranje niti dokaz o negativnom testu za ulazak u zemlju. 
Izuzetak su gore navedeni državljani trećih zemalja za koje vrijede ograničenja.

 

 

Ukoliko je potrebno napraviti test na Covid-19 ili ga putnik želi napraviti za vrijeme boravka u Hrvatskoj, gdje je moguće se testirati?

Uzimanje uzoraka za testiranje na Covid-19 obavlja se u posebnim ambulantama organiziranima na razini županije. Kontakte navedenih ustanova možete pronaći ovdje. Ukoliko Vam je potreban test u točno određenom trenutku za točan vremenski period, kontaktirajte unaprijed ambulantu kako biste se osigurali da će vas centar za testiranje primiti i dati sve potrebne upute o protokolu testiranja te sve ostale potrebne informacije. Više informacija o lokacijama, procesu naručivanja, terminima i sl. možete pronaći ovdje.

 


Koje su dodatne zdravstvene i sigurnosne mjere na snazi? 

Osim svih trenutno primjenjivih zdravstvenih i sigurnosnih mjera koje preporučuje Hrvatski Zavod za javno zdravstvo, zaštitne maske su obavezne za određene javne prostore, a dodatne informacije mogu se pronaći ovdje.

 

 

Postoje li letovi za Hrvatsku?

Croatia Airlines održava povratne letove iz Zagreba za većinu gradova diljem Europe. Za više informacija o letovima aviokompanije Croatia Airlines, predlažemo da posjetite njihovu web stranicu.

 

Mnoge komercijalne zrakoplovne kompanije su na svojim web stranicama ažurirale rasporedi  predlažemo da provjerite njihove web stranice za informacije o letovima prema hrvatskim zračnim lukama. U slučaju da već imate avionske karte za nadolazeće putovanje i/ili imate pitanja u vezi putovanja za određenog zračnog prijevoznika, najbolje je izravno kontaktirati zrakoplovnu kompaniju budući da većina njih ažurira raspored letenja na tjednoj bazi. U slučaju da ne možete iskoristiti trenutnu avionsku kartu, preporučujemo odgodu putovanja za kasniji datum.

 

U nastavku možete pronaći popis web stranica zrakoplovnih kompanija*:
 

www.aerlingus.com

www.austrian.com

www.swiss.com

www.britishairways.com

www.lufthansa.com

www.easyjet.com

www.ryanair.com

www.klm.com

www.turkishairlines.com

www.emirates.com

www.airfrance.com

www.eurowings.com

www.airserbia.com 

www.iberia.com

www.qatarairways.com

www.airtransat.com

www.aeroflot.ru

www.lot.com

www.wizzair.com

www.volotea.com

www.vueling.com

www.transavia.com

www.brusselsairlines.com

www.luxair.lu

www.aegeanair.com


*gore navedena lista nije finalna i informacije se mogu dodati ili ukloniti i to kako postanu dostupne; neki od navedenih avio prijevoznika možda nisu najavili točne datume i raspored letova i najbolje je sve informacije izravno provjeriti  s njima, dok su druge avio kompanije možda najavile ili nisu najavile nastavak letova za Hrvatsku.

 

 

Postoje li domaći letovi unutar Hrvatske?

Domaći letovi su aktualni i to letovi Zagreb-Split ,Zagreb- Dubrovnik kao i let Zagreb-Pula i Zadar. Ovim letovima upravlja kompanija Croatia Airlines i više informacija možete pronaći ovdje.

 

 

Jesu li hoteli u Hrvatskoj otvoreni?

Većina hotela, kampova i ostalih smještajnih kapaciteta je otvorena i nastavljaju predlažemo da izravno provjerite sve željene informacije s njima za točne detalje. Napominjemo kako su svi smještajni kapaciteti dužni poštovati preporučene zdravstvene i sigurnosne procedure koje se mogu pronaći ovdje.

 

 

Jesu li restorani otvoreni?

Restorani i kafići otvoreni su od početka svibnja, i dozvoljen im je rad kao i pružanje usluge sjedenja vani (na terasama) pod uvjetom da su proveli propisane zdravstvene i sigurnosne mjere. Barovi i noćni klubovi smiju raditi s ograničenim kapacitetom gostiju, a od 14. kolovoza radno vrijeme im je ograničeno, ne smiju raditi poslije ponoći. Smjernice za zaštitu zdravlja i sigurnost mogu se naći ovdje.

 

 

Jesu li plaže, parkovi i vanjski rekreacijski sadržaji otvoreni?

Parkovi i javni rekreacijski sadržaji (uključujući bazene, aquaparkove i toplice), su otvoreni no i dalje uz poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance. Plaže su otvorene za javnu uporabu, ponovno imajući na umu poštivanje zdravstvenih i sigurnosnih mjera, kao i poštivanje mjera socijalne distance koje su tada bile na snazi. Zoološki vrt u Zagrebu otvoren je za javnost a, nacionalni parkovi i parkovi prirode otvoreni su od svibnja uz uvjet da i dalje poštuju zdravstvene i sigurnosne mjere.

 

 

Jesu li dozvoljena javna događanja i okupljanja?

Najnovije upute i preporuke za okupljanja mogu se pronaći ovdje.

 

 

Smiju li privatni brodovi ući u hrvatske vode i usidriti se u Hrvatskoj? Kakva je situacija s nautičkim turizmom?

Morska granica otvorena je i za privatna plovila, pod istim uvjetima kao i za kopnene granice. 
Više informacija može se pronaći na sljedećem linku.

 

Za online plaćanje turističke pristojbe u nautici, možete posjetiti web stranicu https://nautika.evisitor.hr/  
Web stranica je dostupna na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku i plaćanje se može izvršiti putem svih glavnih kreditnih kartica.

 

 

Je li javni prijevoz dostupan u Hrvatskoj? Kako funkcionira u i/ili iz raznih gradova i regija. Kako funkcionira međunarodni autobusni i željeznički prijevoz?

Javni prijevoz dostupan je u cijeloj Hrvatskoj. Za rasporede i informacije o autobusnim linijama najbolje je provjeriti s lokalnim autobusnim stanicama. Kontakt informacije za glavne autobusne stanice mogu se pronaći ovdje.

 

Hrvatski željeznički promet također je dostupan, a više informacija o voznom redu i aktualnim linijama može se pronaći ovdje.

 

Također, organizirani međunarodni autobusni prijevoz je dostupan (charter i redovite autobusne linije), kao i željeznički prijevoz ovisno o raspoloživosti i u skladu s rutama. Radi lakšeg putovanja predlažemo da pogledate informacije na web stranici EnterCroatia kako bi bili sigurni da ste vi ili agencija s kojom putujete unaprijed ispunili vaše podatke te kako biste si osigurali brži prijelaz granice. Kontakt informacije za glavne postaje mogu se pronaći ovdje.

 

U svim oblicima javnog prijevoza, od 25. lipnja, putnici su dužni nositi zaštitne maske.

 

 

Postoji li putnički promet i/ili javni trajektni prijevoz na i s hrvatskih otoka?

Putovanje s kopna na otoke i s otoka je moguće uzimajući u obzir da navedena linija postoji.

Više informacija o trajektnim linijama kojima upravlja trajektna kompanija Jadrolinija možete pronaći ovdje.

Informacije o drugim trajektnim i katamaranskim linijama u i iz Hrvatske i/ili do hrvatskih otoka s kopna također se mogu naći putem sljedećih web stranica:

 

Krilo

Rapska Plovidba

Split Express*

SNAV*

Venezia Lines*

Adriatic Lines*

Trieste Lines*

 

*Kao i kod zračnih prijevoznika, ovaj popis nije potpun, a raspored ovisi o pojedinoj kompaniji. Predlažemo da se direktno obratite davatelju usluga za točnost informacija budući da se rasporedi i usluge mogu promijeniti u bilo kojem trenutku.

U svim oblicima javnog prijevoza, od 25. lipnja, putnici su dužni nositi zaštitne maske.

 

 

Vožnja u Hrvatskoj

U Hrvatskoj ne postoje ograničenja prometovanja automobilom, a najnovije informacije o prometnim uvjetima i stanju na cestama mogu se pronaći putem web stranice Hrvatskog autokluba ovdje. Također, Hrvatske autoceste provele su informativnu kampanju za sigurno putovanje s cestovnim oznakama i informativnim letcima. Više informacija možete pronaći ovdje.

 

 

Tranzit

Ako putujete kroz Hrvatsku u drugu državu, imajte na umu da postoje posebne smjernice u vezi s tim. Putovanje je ograničeno na glavne autoceste i zaustavljanja su ograničena. Svi putnici u tranzitu upućeni su da slijede smjernice službenika granične kontrole. Karta odobrenih prometnica može se pronaći ovdje.

 

Putnici u tranzitu mogu putovati kroz Republiku Hrvatsku pod uvjetom da je ulazak ili tranzit u susjednoj zemlji omogućen. Prilikom tranzita potrebno je bez nepotrebnog zadržavanja koristiti najkraće prometne pravce, uključujući i autocestu tamo gdje je to moguće. Izlazak iz Republike Hrvatske mora biti u što kraćem roku, a najdulje 12 sati od trenutka ulaska, što će granična policija provjeravati.


Imajte na umu da putnici kojima je dozvoljen ulazak u Hrvatsku, kao i hrvatski državljani koji prolaze kroz Neum neće biti podložni dodatnim zahtjevima i mogu slobodno putovati u i iz južne Hrvatske osobnim automobilom.

 

 

Što ako se zarazim, što mi je za činiti?

Ukoliko primijetite simptome slične gripi, poput:  povišene tjelesne temperature, kašlja, otežanog disanja, bolova u mišićima i umora ili ste imali bliski kontakt s potvrđenim ili vjerojatnim slučajem infekcije koronavirusom, odmah nazovite liječnika ili epidemiološku službu, a možete kontaktirati i neku od turističkih ambulanti, kontakti se nalaze ovdje. Opišite im svoje stanje i poslušajte njihove upute. Predlažemo da ne odlazite liječniku prije nego što ga nazovete.

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo također je izdao informacije za jedinice lokalne samouprave i pružatelje smještaja ukoliko gost pokaže simptome Covid-19. Informacije se mogu pronaći ovdje. Ukoliko ste u Hrvatskoj i pokažete bilo kakve simptome, molimo vas da odmah obavijestite svog pružatelja smještaja kako bi vam se osigurao adekvatan zdravstveni i sigurnosni protokol.

 

 

Pokriva li moje zdravstveno osiguranje bilo koje zdravstvene usluge vezane za Covid u Hrvatskoj?

Ako ste državljanin EU, EEA, Velike Britanije ili Švicarske, a imate zdravstveno osiguranje vaše države, isto će pokrivati sve usluge vezane uz Covid ukoliko u Hrvatskoj vrijede ista pravila kao i u vašoj matičnoj zemlji. Odvojite vrijeme kako biste provjerili valjanost vaše Europske kartice zdravstvenog osiguranja (EHIC) i/ili izvadite novu karticu prije vašeg putovanja. Osim toga, kao alternativu imajte potvrdu koju vam je izdala nacionalna zdravstvena ustanova.

 

Osigurane osobe iz država s kojima Republika Hrvatska ima sklopljen međudržavni ugovor s kojim je regulirano pitanje korištenja zdravstvene zaštite (Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Turska) ostvaruju pravo na zdravstvenu zaštitu za vrijeme boravka u Hrvatskoj na temelju tiskanica koje su propisane ugovorom, a koje trebaju zatražiti od njihovih osiguravatelja iz svojih matičnih država, prije dolaska u Hrvatsku.

 

Državljani drugih zemalja trebali bi prije putovanja provjeriti svoje zdravstveno osiguranje kako bi se osigurali da su pokriveni u slučaju hitnih zdravstvenih usluga koje uključuju sve zdravstvene usluge vezane uz Covid ili kupiti odgovarajuće putno osiguranje koje pruža pokriće vezano uz Covid.

 

 

Dodatne informacije

Različite preporuke i smjernice za turistički sektor mogu se pronaći ovdje ili na web stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na sljedećem linku.

Sva pitanja vezana uz putovanja u Hrvatsku, na koja niste pronašli odgovore, možete poslati na email: mintcz@mint.hr i cc. info@htz.hr

Odgovore na pitanja oko prelaska granice Republike Hrvatske možete pronaći na sljedećem linku: https://mup.gov.hr/uzg-covid/hrvatski/286211.

Pitanja oko ispunjavanja online obrasca EnterCroatia možete poslati na sljedeću e-mail adresu: entercroatia@mint.hr

Pitanja o epidemiološkim mjerama, ekonomskim mjerama i pravnom okviru u Republici Hrvatskoj tijekom pandemije COVID-19 možete poslati na sljedeću e-mail adresu: mintcz@mint.hr.

Dodatne informacije uz informacije o najčešćim pitanjima o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku možete pronaći ovdje*.

 

Za dodatne informacije, EU je lansirala “Re-open EU“, interaktivni alat koji ima za cilj osigurati sigurno ponovno pokretanje putovanja i turizma diljem Europe.

 

*Napominjemo kako Hrvatska turistička zajednica ne ažurira vanjske poveznice tj. web stranice na kojima se mogu pronaći dodatne informacije te se ne može smatrati odgovornim za njihovu točnost.