Promocija i podizanje svijesti o EDEN destinacijama | Dobrodošli na službene stranice Hrvatske turističke zajednice!

Tema 2016.
Promocija i podizanje svijesti o EDEN destinacijama

ADD TO MY TRIP
  • Početna
  • Otkrij
  • Promocija i podizanje svijesti o EDEN destinacijama

Promocija i podizanje svijesti o EDEN destinacijama

U sklopu projekta Europskih destinacija izvrsnosti (EDEN), godina 2016. bila je posvećena promidžbi europskih destinacija izvrsnosti s temom „Promidžba EDEN destinacija i jačanje svijesti o njima“. Cilj projekta je uspostava kontakta i suradnje s medijima, putničkim agencijama, turoperatorima i blogerima kako bi se doprinijelo vidljivosti EDEN projekta, odnosno EDEN destinacija.

O EDEN-u

Projekt EDEN (European Destinations of Excellence) je Europska komisija pokrenula 2006. godine, s ciljem stvaranja europske mreže najljepših destinacija održivog turizma, promoviranja novih netradicionalnih i turistički manje razvijenih destinacija, smanjenja sezonalnosti i drugog. Glavni cilj projekta je promicanje modela održivog razvoja turizma u cijeloj EU. Inicijativa se temelji na nacionalnim natjecanjima i promotivnim kampanjama namijenjenim odabiru i promociji turističke „destinacije izvrsnosti“ u svakoj zemlji sudionici. Kroz odabir i promociju destinacije EDEN učinkovito potiče vrijednosti, raznolikosti i zajednička obilježja europskih turističkih odredišta. To povećava vidljivost i stvara platformu za razmjenu dobre prakse diljem Europe kroz umrežavanje nagrađenih destinacija.

 

Europska komisija, koja ima ključnu koordinacijsku ulogu,  u suradnji s nacionalnim turističkim tijelima bira godišnje EDEN teme koje su osmišljene na način da demonstriraju raznolikost koju nude europske destinacije, uključujući prirodne resurse, povijesnu baštinu, tradicionalna događanja, lokalnu gastronomiju i sl. Europske države koje su prijavile projekt organiziraju izborni postupak na nacionalnoj razini, u okviru kojeg biraju do deset odredišta koja ulaze u uži izbor za nacionalnog pobjednika za EDEN. U zadnjem krugu ocjenjivanja bira se jedna destinacija - nacionalni pobjednik i četiri destinacije finalista.

 

 

Hrvatska u EDEN-u

U Hrvatskoj se izbor EDEN destinacija provodi kroz Hrvatsku turističku zajednicu i sustav turističkih zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma od 2007. godine. Destinaciji koja pobjedi u nacionalnom izboru, Europska komisija uručuje priznanje na svečanoj dodjeli u okviru Europskog dana turizma ili Europskog turističkog foruma te potpisuju tzv. deklaraciju o europskoj mreži destinacija izvrsnosti za održivi turizam kojom se obvezuju na međusobnu suradnju i razmjenu znanja i informacija o održivom razvoju turizma. Pobjednička destinacija je svake godine dobila priznanje i na Danima hrvatskog turizma.

 

Na prijedlog Europske komisije, a u cilju promidžbe EDEN projekta i nacionalnih destinacija izvrsnosti, zemlje sudionice u projektu izabrale su svoje veleposlanike. Hrvatska veleposlanica projekta EDEN je gospođa Lidija Komes, novinarka Hrvatskog radija koja već godinama obrađuje ekološke teme i svojim angažmanom pridonosi prepoznatljivosti projekta EDEN i promidžbi održivog razvoja turizma.