www.croatia.hr
Mediteran kakav je nekad bio
Naslovna Otkrij Hrvatsku Chris Webster, Chief Executive, Vision XS Ltd.  

Chris Webster, Chief Executive, Vision XS Ltd.

 
 
Chris Webster, Chief Executive, Vision XS Ltd.
Vision XS djeluje u 18 zemalja i koristi ga više od 100 mjesta. Specijaliziran je za pomoć vlasnicima turističkih sadržaja i cijelim regijama/odredištima da svojim posjetiteljima ponude najbolji mogući doživljaj. Recite nam nešto više o svojim uslugama?
Vision je razvio znanstveno utemeljenu metodologiju koja može mjeriti umjesnost posjetiteljeva doživljaja po 8 dobnih skupina i u trenutno 18 zemalja. Između ostalog metodologijom se mjere kvaliteta, kvantiteta, tempo i vrijednost doživljaja. Izlazni rezultati upućuju na strateško planiranje u sljedećim područjima:
a. Cijena / Dobit / Ključne poruke i Razvoj brenda
b. Analiza kapaciteta i napredna projekcija planiranja
c. »Analiza trenutnog stanja i željenog cilja, što se tiče svojstava proizvoda«. Što turistički sadržaj ili odredište treba uložiti kako bi se unaprijedila ponuda. A to daje informaciju o provedbi glavnog i poslovnog plana.
d. Rezultati se isto tako mogu usporediti s Vision-ovom bazom podataka koja dolazi iz više od 115 obrađenih sadržaja i odredišta. Vision kroz mjerenja razumije što znači iskustvo posjetitelja u svjetskoj klasi.

Vision XS je razvio X-Mod softver koji se koristi kao instrument mjerenja posjetiteljeva doživljaja na određenoj destinaciji. Možete li nam objasniti kako to radi i koju vrstu podataka može isporučiti?
Vision prikuplja detaljne psihografske podatke iz opće populacije, istražujući kakav doživljaj žele kad su u ulozi posjetitelja. Osoblje Vision-a tada posjećuje određeni sadržaj ili turističko odredište radi analize i sistematski prikuplja psihološke elemente ponude. Rezultati se tada provedu kroz Vision-ov softver X-Mod koji izbacuje gore navedene rezultate.

Dubrovnik je možda jedan od najizuzetnijih brendova u hrvatskom turizmu. Biste li predložili aplikaciju svojeg softvera za Dubrovnik kao cjelinu ili bi ga bilo korisnije iskoristiti za ocjenu pojedninačnih sadržaja?
Samo površnim poznavanjem eventualnih problematika kojima se Dubrovnik opire i koje mu budućnost kao turističkoj destinaciji donosi, predložio bih da se sljedeći elementi imaju pod stalnim nadzorom.
a. Kako može Dubrovnik zadržati svoju konkurentnu prednost na svojem sadašnjem tržištu koje je u stalnom razvoju i na novim tržištima koja se pojavljuju dok mu konkurencija istovremeno postaje sve brojnija.
b. Koju bi pravilnu ravnotežu između opsega i vrijednosti Dubrovnik trebao postići (turistička dobit).
c. Čemu bi Dubrovnik trebao dati prednost kod buduće investicije u svoju turističku ponudu.
d. Kako skrojiti različite poruke za različita tržišta radi postizanja najboljeg odaziva / investicijskog povrata.
Vision-ov proces pruža mjerne spoznaje o gore navedenom i u mogućnosti je tomu dodati ogromnu vrijednost ili čak voditi strategijsko razmišljanje radi postizanja pravih rješenja za Dubrovnik kao turističko odredište. Proces bi uključio faktore svih zainteresiranih strana, a kako se rezultati dobivaju metrički a ne emocionalno, finalnim se rezultatima obično postiže da se zainteresirane strane usklade i slože. Kad se stvori osnovni model, tada se za različite dubrovačke ideje može napraviti procjena kroz »što ako« scenarije, što pomaže kod smanjenja rizika pri donošenju nekih odluka. Istu bi korist imao neki pojedinačni sadržaj za koji bi se pravio model. Vision-ovi modeli se mogu napraviti za analiziranje postojećih infrastruktura ili koncepata i planova ili čak za kombinaciju jednih i drugih.

Vjerujete li da bi se vaš softver mogao primjeniti na Dubrovnik prije svega kao cjelovitu destinaciju zbog različitosti vrste posjetitelja i pristupa (potražnje), počevši od ljudi koji ostaju u Dubrovniku nekoliko tjedana pa do onih koji tamo borave svega nekoliko sati, od studenata koji odsjedaju u hostelima do populacije koja će izabrati luksuzne hotele i boravišta s pet zvjezdica? Imajući pak u vidu kulturni turizam, postoje isto tako dosta različiti pristupi Dubrovniku, od osoba koje dolaze u Dubrovnik na Dubrovački ljetni festival ili u kazalište do osoba koje samo žele plivati u blizini starih zdanja. Koji bi bio vaš pristup analizi te vrste informacije?
U ovom trenutku Vision radi na jako sličnoj studiji za otok Sentosa, Singapur. Turistička destinacija obuhvaća povijesnu baštinu, kulturne sadržaje i tematske zabavne parkove, a ujedno ima i plaže visokog standarda. Trenutno u Santos dolazi 18 milijuna posjetitelja godišnje i očekuju daljnje povećanje posjetitelja s različitih tržišta: od Indije do Kine, od Australije do tuzemnih gostiju tj. samog Singapura. Kroz psihografsko istraživanje, razumijevanje potražnje i prikupljanje podataka psihološke analize ponude, razumijevajući stranu ponude, Vision može ponuditi detaljnu i specifičnu analizu trenutnog stanja i željenog cilja, tipova smještaja i tipova hrane i pića. Ključ prikaza ponude je u detaljnom razumijevanju koliko su različite grupe korisnika, tko su turisti i gdje troše svoje vrijeme i novac. Što su podaci s tim u vezi točniji, rezultati dobiveni modelom su kvalitetniji. Vison može pomoći putem studije praćenja radi dobivanja te infomacije ukoliko ona već ne postoji. Tipični proces bi bio:
a. Sresti se s klijentom / zainteresiranom stranom. Jasno razumjeti namjere / ciljeve / svrhu projekta.
b. Pregled postojećih podataka uključujući tržišne podatke / podatke opsega i vrijednosti / postojeće kapacitete.
c. Prikupiti psihološke podatke o destinaciji / sadržaju.
d. Provesti studiju praćenja ako je potrebno.
e. Izraditi i voditi model.
f. Napraviti izvješće o rezultatima.
g. Podnijeti izvješće.
h. Voditi kreativnu radionicu radi nadogradnje identificiranih prednosti / eliminiranja slabosti.

Naposlijetku, kako biste općenito komentirali kulturni turizam u Dubrovniku odnosno zagrebački Muzej suvremene umjetnosti, kojega ste također nedavno posjetili?
Kulturno-turistička ponuda u Dubrovniku je ozbiljno ugrožena opsegom i prirodom posjeta kruzerima i autobusima. Veliki broj ljudi koji se iskrcava u »valovima« radi trosatnog posjeta »uništava« doživljaj i ponudu. Jedini način da se to riješi je kroz sljedeće mehanizme:
a. Cijena: Naplaćivati više u vrijeme gužvi. Tako poticati klijente s manjim budžetom da dolaze u mirnije vrijeme dana / godine.
b. Organizirati pomno isplanirane programe za koje su potrebni rezervacija i plaćanje unaprijed. Programi trebaju uključivati organizirane ture, posjete muzejima itd.
c. Ugraditi u kulturni sadržaj plesače/pjevače/obrtnike radi povećanja bogatstva i raznolikosti sadržaja i time povećati vrijeme zadržavanja koje se raspodijeljuje na više kulturnih sadržaja i objekata. To će povećati dojam bogatstva doživljaja i potaknuti tour operatore da omoguće svojim gostima da provode tamo više vremena što bi rezultiralo većom potrošnjom u sustavu.
Pronalaženje puta i oznake u Dubrovniku su na nedovoljno visokoj razini. Sadržaji muzeja nisu prikazani putem modernih tehnika i tehnologije. Imate svjetsku razinu kulturne baštine koja nije predstavljena na svjetskoj razini mogućnosti prezentacije. Broj/vrijeme kruzera se treba kontrolirati. Kad su usidreni, trebali bi držati svoje zvučne sustave ispod zadanih decibela ili biti kažnjeni. Ne bi smjeli koristiti svoje sirene osim u hitnom slučaju ili bi trebali biti strogo kažnjeni. Njihovo vanjsko osvjetljenje tijekom noći bi se trebalo svesti na minimum radi spriječavanja svjetlosnog zagađenja. Grupe turista bi se trebale držati u razumnoj veličini, otprilike dvanaestak. Tour operatorovi vodiči bi trebali govoriti svojoj grupi i pri tome ne koristiti ozvučenje. Smanjiti negativni upliv kad god se to može, to su brzi uspjesi.
Što se tiče Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, sljedeći elementi bi se trebali riješiti:
a. Model naplaćivanja, jer je cijena koje se sjećam iz veljače izgledala visoka u odnosu na vrijeme zadržavanja. Trebali bi se razmotriti različiti modeli naplaćivanja uključujući godišnju članarinu, tjednu ulaznicu i shemu za vjerne posjetitelje čime bi se poticalo na ponovni dolazak.
b. Osoblje zaduženo za sigurnost bi trebalo ujedno biti »informativni punkt« i tako pomoci razumjeti posjetiteljima izložbu.
c. Previše je stvari bilo na izložbi. Preopterećenost informacijama i prepuno za osjetila. Vision-ov model posjeta bi mogao pomoći i to u sljedećem:
1. Kapaciteti (potpuno neadekvatan pristup liftu)
2. Neadekvatan ulaz za invalide
3. Catering na krivom mjestu
4. Suvenirnica definitivno na krivom mjestu i puno premali prostor
5. Jako loši znakovi za kretanje kroz prostor
6. Preveliko oslanjanje na tiskanu riječ za informiranje posjetitelja o kolekciji, trebale bi se koristiti druge tehnike.
7. Više demonstracija, obrtnika i umjetnika na djelu
8. Predivna zgrada
Zaključak: Doživljaj se treba osmisliti imajući na umu posjetitelja a ne stvaranje kataloške zbirke umjetničkih djela.
 
 

Izjava o kolačićima (Cookie policy)

Kako bismo vam pružili najbolje iskustvo naše stranice, te kako bi stranica radila ispravno, ova stranica na vaše računalo sprema malu količinu informacija (cookies - kolačići). Korištenjem stranice croatia.hr pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne.

Što je kolačić?

Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići omogućuju stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Oni obično spremaju Vaše postavke i postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik, e-mail adresa ili lozinka. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internet preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici.


Isto tako nama omogućuju da mjerimo posjećenost i izvore prometa na našim web stranicama, te sukladno tome možemo poboljšati performanse na našim stranicama.

Sve informacije koje kolačići prikupljaju se akumuliraju i anonimne su, a omogućuju nam praćenje učinkovitosti stranice i ne dijele se s bilo kojim drugim subjektima.

Sve ove informacije mogu biti spremljene jedino ako Vi to omogućite - web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im Vi niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu.

Onemogućavanje kolačića

Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na našim web stranicama.

Više o kolačićima možete naći ovdje:

HTTP cookie
Cookies